Sunday, February 20, 2011

天父手中的拼图

好久都没自己玩拼图了
那天
我拿了一个拼图就拼了起来
很怀念爸比、妈咪怎样教我拼图
我记得他们教我从角落开始
当然我那时候是迷茫的
根本不知道自己会拼出怎样的图片
可是
因为他们的耐心
我终于看见了那大图片

今天
爱我的天父也一样
他手中有一幅拼图
是关于我生命的拼图
他告诉我要从那那里开始拼
最近渐渐的发现
生命的图画渐渐出现了
那就是他要祝福我的美丽生命
那幅拼图里的每一小片都叫人惊叹

他的计划无人能预测
因为他的道路高过我的道路
天父手中的一切没有失败
他是爱我的天父

爸,谢谢你耐心的等候。
你为我设计的拼图
我必努力为你而完成。

3 comments:

  1. Yesterday I had played puzzle with Deborah too. (almost 5 little puzzle we have completed and thats really challenge me.. haha..) Well, the feeling is kinda special whereas the little kid so trust you and let you to hold her hand and put every pieces into the correct place.

    Ye.. I think that sub be the way we need to have with our Abba father too. :)

    ReplyDelete
  2. Brian: Terima Kasih. :)

    Jen: hehe... Ya. We should trust HIM. :)

    ReplyDelete